[digt] – /Hammeren

Din fornægtelse af virkeligheden
gør mig giftiggrøn og neongul
sorgen tynger i blytunge skyer
svæver mørkeblå over mit hoved
siver ned gennem mit kraniums skrøbelige skal

Smerten er et skrig
når stilheden hersker
overdøver støjen
for døve øre

Jeg trækker i trådene de binder dig med
og håber at du endelig ser dem
de strammes
du kvæles
nu hader du mig

Lad hammeren falde over mit kødfulde hoved
må blodet spule hen over fliserne
fra det splintrede kranium flyder den mørke farve
uigenkendelig rådner jeg i natten
venter på at du forstår
det er mig du elsker
ikke de andre

Leave a Reply

